tiistai 21. huhtikuuta 2015

Miksi toinen tienaa blogilla, ja toinen ei?

Olen lukenut lukemattomia ja lukemattomia, hyviä ja huonoja "näin ansaitset netissä rahaa" - blogeja. Lähes jokaisessa väitetään, että alkuun päästäkseen vaaditaan vuoden työ ennen kuin blogi tuottaa edes 10 senttiä. Ei pidä paikkaansa! Itse aloitin bloggaamisen rahankiilto silmissä syksyn lopulla, olisiko ollut marraskuu ja harmaus. Siitä lähtien olen tienannut jo lähemmäs 2000 euroa. Onko minulla käynyt hullu aloittelijan tuuri vai olenko tehnyt jotain erilailla kuin muut?

Olen perustanut useamman blogin, ja aktiivisuus päivittämiseen on erittäin vaihteleva. Markkinoinnin suhteen olen välillä aktiivinen, välillä en. Olen tavallinen työssäkäyvä perheenäiti, joka vapaa-aika kuluu omissa sekä lasten harrastuksissa, ja perheen ja ystävien kanssa. En ole tietokoneella viihtyvä nörtti, joten bloggaamiseen en käytä joka päivä aikaa. Joka tapauksessa, monella asialla voi vaikuttaa saako blogin tuottamaan, ja siltikin kyse on pitkälti tuurista ja onnesta. Aihealue on valittava lukijoita houkuttelevaksi, on postattava tarpeeksi tiheästi, pitäisi osata markkinoida paljon ja oikealle yleisölle, blogeja/kotisivuja pitäisi luoda useita ja ylläpitää niitä, mainokset pitää valita houkutteleviksi jne. Ei siis kovin helppoa hommaa, mutta ehkä työ jossain vaiheessa kantaa hedelmää ja saa jo nauttia ns. passiivisestakin tulosta.

Ehkä nuo edelliset kuukaudet oli vain jotenkin "hulluja", sillä tulot ovat olleet nyt paljon maltillisemmat. Mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Edelleen haaveilen rahoittavani bloggaamalla matkoja ja sen kakkosauton sekä vapaa-aikaa. Ehkäpä jonain päivänä sen mökinkin. Mutta aika utopistisen optimistinen haave tuo viimeinen tässä vaiheessa. Mutta: never say never.


Mitä te tekisitte jos tienaisitte muutaman satasen enemmän kuussa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voita 1000 euron lahjakortti