lauantai 28. helmikuuta 2015

Avaimet onneen?

Miksi ihan aikuisten oikeasti aloin tehdä tätä tienaamisblogia? Siksi, että halusin tietää, voinko minä itse tienata tällä lailla rahaa, tai voinko ylipäätään tienata enemmän rahaa. Käyn kokopäivätyössä, elän elämän ruuhkavuosia, olen pienten lasten äiti. En ole alkuunkaan materialisti, suurin onni elämässäni on ystäväni, perheeni ja läheiseni, nautin luonnosta. Juu, on minulla iso asuntolaina vuosiksi eteenpäin eikä työni tuota minulle suurta palkkaa. Halusin kokeilla, voinko jollain tapaa ansaita elämääni extraa, onko ylipäätään mahdollista ilman suuren suurta vaivaa saada edes hieman ylimääräistä, joka mahdollistaisi sen pienen luksuksen, mihin palkka ei riitä laskujen ja lainan jälkeen.

Mitä se extra olisi mistä haaveilen? Oikein hulppeilla tuloilla se voisi olla vaikka elämän nauttiminen kesämökillä:



Se unelma ei kylläkaan toteudu köyhän netissä bloggaamalla. Joidenkin bloggaajien unelmana on lopettaa päivätyö kokonaan ja ansaita kaikki tulot netissä blogilla. Olen niin realisti, etten usko sellaisiin summiin.

Ensin ajattelin, että 200 euroa kuukaudessa olisi tähtitieteellinen saavutus. Ensimmäiset kuukaudet tienasinkin vain joitakin senttejä tai euroja, joista tilille ei tullut mitään. Sitten tammikuussa löysin hyvän kampanjan, jota markkinoin aktiivisesti ja tulot olikin melkein 300 euroa ja helmikuulta siis lähes 500 euroa. Minulle siis aivan huipputulos, jonka en usko näin hyvänä pelkällä bloggaamisella jatkuvan. Riippuen toki, löytyykö sopivia kampanjoita, joita markkinoida. Aktiivinen, pitää todella olla. Jos passivoidun liikaa, päivän tulot tippuvat heti noin 0-5 euroon päivässä.

Joka tapauksessa, olen elämästä nautiskelija, en hampaat irvessä joka taholta rahaa vääntävä ammattilainen. Sosiaaliset suhteet ja elämänlaatu sillä saralla on minulle monin verroin tärkeämpää kuin paljonko rahaa omistan. Silti se on pieni kiva lisä. Blogilla tienaamillani rahoilla pystyn nyt rahoittamaan kesän lomamatkani. Ostan ehkä harrastamaani lajiin kunnon välineet. Nämä ovat siis onnistuneen bloggaamisen palkinto kahdelta kuukaudelta. Jollekin ei mitään, minun rahatilanteessani palkinto. Eli kaiken tästä tulleen lasken ylimääräiseksi tuloksi, jonka avulla voin tehdä jotain spesiaalia, mitä en ehkä muuten voisi.

Suurin haaveeni, mitä tämä bloggaaminen ja netissä rahan "tekeminen" voisi minulle tuottaa on elämän ns. leppoistaminen. Jos en olisi niin riippuvainen päätoimen palkkatuloista, voisin pitää elämässä enemmän lomaa tai tehdä lyhyempää työaikaa ja nauttia elämästä. Mutta uskon, että pelkkä bloggaaminen ei siihen riitä, vaan on tehtävä muitakin "töitä" netissä sen ylimääräisen rahan saamiseksi, ja niistä keinoista teille kerron samalla kun itse perehdyn niihin. En ole siis asiantuntija, vaan kokeilija ja tässä viimeisin kokeiluni:


Sijoitin siis 15 euroa Nordnetiin. Tämän pitemmälle en vielä pysty kertomaan juuri mitään, sillä perhe, ystävät, hyvä ruoka, liikunta, elokuvat ja elämästä nauttiminen ovat vetäneet pitemmän korren. Tämä ei ole siis ollut ryppyotsaista hommaa, ja siksi olen ylpeä saavutuksistani. Tulen siis kertomaan, kuinka euroni alkavat tuottaa.

Joka tapauksessa jokainen euro on kohti unelmaa, ja jokainen euro on ylimääräinen, mitä ei tulisi ilman tätä blogien kirjoittamista. Voisi sen rahan ehkä helpommallakin saada, mutta tämä tapa ei rasita!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voita 1000 euron lahjakortti